Lactatiekundige IBCLC voor Geboortezorg Limburg

Wij zijn per direct op zoek naar een ervaren

LACTATIEKUNDIGE IBCLC voor Geboortezorg Limburg
(16-18 uur per week)

Regio Noord en Midden Limburg

Geboortezorg Limburg is de overkoepelende naam van vier kraamzorgorganisaties: Meander Kraamzorg, Kraamcentrum Schellings, GroeneKruisDomicura Kraamzorg en Groene kruis Kraamzorg.

Geboortezorg Limburg telt ongeveer 350 medewerkers die samen per jaar in Limburg ruim 5000 kraambedden verzorgen. Er wordt intensief samengewerkt met diverse partners in de zorgketen: van ziekenhuizen en Jeugdgezondheidszorg tot verloskundigen. Met haar kennis en ervaring is Geboortezorg Limburg hét adres voor kraamzorg en meer...Kies je voor Geboortezorg Limburg, dan kies je voor kwaliteit, betrokkenheid en persoonlijke aandacht.

Functie-informatie
Als lactatiekundige stimuleer en ondersteun je het geven van borstvoeding. Tevens lever je een bijdrage aan het borstvoedingsbeleid en draag je mede zorg voor het opzetten van het lactatiekundig beleid in de regio Noord en Middel Limburg. Je geeft instructie en scholing aan onze kraamverzorgenden, JGZ-verpleegkundigen en CB-artsen, teneinde borstvoeding te beschermen, bevorderen, ondersteunen en de kennis te verbreden. Verder geef je voorlichting aan (aanstaande) ouders. Daarnaast draag je zorg voor de verdere ontwikkeling van lactatie (ontwikkelen en implementeren van methoden, technieken, werkwijzen en procedures pp lactatiekundig gebied). Je maakt onderdeel uit van een team lactatiekundigen binnen Geboortezorg Limburg. Je neemt deel aan het multidisciplinair overleg in de regio en draagt mede zorg voor het behalen van het WHO-Unicef certificaat.

Wat vragen wij
je beschikt over een up-to-date diploma IBCLC (lactatiekundige HBO), bent aangesloten bij de NVL en je beschikt over enkele jaren werkervaring;
kennis van Geboortezorg Limburg en ontwikkelingen in het vakgebied hou je bij door middel van onderzoeken, publicaties en seminars op het gebied van borstvoeding en het deelnemen aan verplichten bijscholingen;
klantvriendelijke en servicegerichte instelling alsmede een representatief voorkomen en gedrag bij het onderhouden van contacten met o.a. artsen, ouders en verloskundigen;
flexibel inzetbaar en zeer zelfstandig kunnen werken met bijpassende bevoegdheden ;
een hoge mate van mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid is vereist
goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
voor externe kandidaten is een positieve Verklaring omtrent het Gedrag (VOG) vereist.
Wat kun je van ons verwachten
contract voor de duur van 1 jaar, bij gebleken geschiktheid mogelijkheid tot verlenging voor onbepaalde tijd;
een solide organisatie, hartelijke bejegening in een prettige werksfeer;
een afwisselende en uitdagende baan;
de waardering van deze functie is vastgesteld op salarisschaal FWG 45 conform cao VVT. Inschaling is afhankelijk van leeftijd en ervaring.
Bijzonderheden
Je dient in het bezit te zijn van een rijbewijs en over een auto te beschikken. Je bent ook in avonduren beschikbaar. Je bent woonachtig in het gebied Noord-Midden Limburg

Inlichtingen
Voor inlichtingen omtrent de inhoud van deze functie kun je contact opnemen met mevrouw J. Verbugt, Directeur Bestuurder. Zij is bereikbaar onder telefoonnummer 045-7002077 en via e-mail: jokeverbugt@mgzl.nl.

Sollicitaties
Je kunt je schriftelijke sollicitatie en curriculum vitae richten aan:

Geboortezorg Limburg BV
T.a.v. Joke Verbugt
6401 DD Heerlen

of per mail naar jokeverbugt@mgzl.nl

Reageren kan tot 25 maart 2017